כל בית עסק הוא יחיד ומיוחד!
כפי שאין שני בני אדם זהים, כך אין שני בתי עסק זהים ואין שני אתרי תדמית זהים. לכל בית עסק הצרכים והדגשים האופייניים לו, ובפרט התדמית האינטרנטית המתאימה לו.
בניית אתר תדמית לעסק היא פעולה הכרחית עבור עסק הרוצה להשתתף בתופעה התרבותית-טכנולוגית החשובה ביותר של ימינו – האינטרנט. אתר התדמית של בית העסק משמש ככרטיס הביקור האינטרנטי של העסק, אך גם יכול למנף מגוון פעילויות שיווקיות ועסקיות של בית העסק, כגון:
• בניית מערך רגשי חיובי אצל הלקוח כלפי בית העסק (רושם ראשוני).
• בניית מערך לקוחות וקשר רציף עימם – למשל דרך עיתון אלקטרוני באתר בית העסק.
• שיווק מוצרים חדשים ללקוחות בית העסק דרך אתר התדמית.
• השקת מבצעים .
ועוד... לפי מידת היצירתיות והצורך!
מחקרים מראים כי הרושם הראשוני של גולש כלפי אתר אינטרנט נקבע במשך 3 השניות הראשונות של החשיפה אליו. משמעות הדבר היא כי מאמצים רבים עלולים לרדת לטמיון בהעדר תכנון, עיצוב ובניית אתר התדמית ברמה המקצועית הנאותה. מאידך, תכנון מקצועי ונכון, ההולם הן את מאפייניו הייחודיים של בית העסק, והן את ציפיותיו של הלקוח, מהווה נכס לבית העסק. תכנון אתר התדמית חייב להיות מלווה בעיצוב ובנייה משלימים – לכן מומלץ לבחור חברה המתמחית באתרי תדמית, על כל ההיבטים הקשורים בכך.
בנוסף, אתר התדמית של בית העסק חייב להיות מותאם לצרכיו המיוחדים של בית העסק : איך ברצונו להיראות בפני לקוחות קיימים או חדשים, איזה ערך ייחודי הוא מעניק ללקוחותיו וכדומה.
שלבים בהקמת אתר תדמית לבית העסק שלך:
תכנון אתר התדמית: בשלב תכנון האתר על בית העסק להתמקד בשני גורמים משלימים – ציפיות קהל היעד מאתר העסק, והמענה שיינתן על ידי אתר התדמית. כמובן שלצורך כך על אתר התדמית לברר מהו קהל היעד שלו, ומהם היעדים אותם ברצונו למלא. אתר תדמית יתפקד בצורה מיטבית אם תהיה התאמה בין יעדי בית העסק ומימושם באתר התדמית ובין מערכת הציפיות של קהל היעד של האתר.
עיצוב אתר התדמית: בשלב עיצוב אתר התדמית באה לידי ביטוי השפה העיצובית הנהוגה בבית העסק – על אתר התדמית לתאום להשלים אותה אם ישנה כזו, ולענות על צרכיו האינטרנטיים של האתר. בשלב עיצוב האתר יושם דגש על השימושיות בו – כיצד יוכל גולש לבצע את רצונו בקלות ובפשטות, אך בדרך הרצויה לבית העסק.
בניית אתר התדמית: שלב הבנייה נגזר משלבי התכנון והעיצוב של האתר, ומשיקולי טכנולוגיה ושימושיות, כגון: זמן תגובת האתר, תאימות לדפדפנים שונים, אופטימיזציה למנועי חיפוש וכדומה. בנוסף יש לתת דגש על מערכת ניהול לתוכן האתר – דבר שעשוי למנוע צרות בהמשך.
לסיכום, אתר תדמית המוקם כראוי מהווה מראה אינטרנטית הולמת של בית העסק הממנפת את קשריו של בית העסק עם לקוחותיו הקיימים ועם קהל היעד שלו.
רפי אלון הוא מהנדס תוכנה לשעבר, ומומחה שיווק אתרים ושימושיות אתרים בהווה.
http://www.ole-tech.co.il